אתם מגנים במקומות אחרים תוקף את אותם הרצח ששייך ל מוחמד אבו ח’דיר, אולם בואו אינה נאבד את אותה התמונה הרצינית.

Posted

בשיתוף ישראל כולו כאן בהלם עמוק ובושה נוראה על גבי הרצח הנורא השייך מוחמד אבו ח’דיר, קטן בן 16 שיטה שישה יהודים קיצוניים. גינויים מוֹעִיל נשמעו כמעט מכל עבר: גם גינוי רשמי של ממשלת מדינת ישראל, ואף גינויים השייך יהודים לא מעטים, מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל.

בתקשורת מיותר התרחש מהפך כואב: תמונותיהם ששייך ל גלעד, אייל ונפתלי הושלכו זריז הצידה, והוחלפו תוך כדי כותרות לגבי “רצח הנקמה הזוועתי שהתרחש שיטה יהודים”. דמות הנער זוכה לככב בכותרות הראשיות, ובמהדורות החדשות מוקרן שוב פעם סרטון הוידאו בה שוטרי מג”ב מכים נער פלסטינאי-אמריקאי בן 15, והנה יחדש ארץ הפכה לשק האגרוף הנקרא התקשורת העולמית.

כעת מטעם בהתפשרות על נפש לאומית חזקה, נחוץ לזכור מספר נקודות עקרוניות, כדי לאזן את אותו הפרספקטיבה שנותר לנו (וגם על מנת לספק לך אביזרים להעניק תשובות בדרך בפורומים בם ניתנת לכולם רשות תגובה).

(1) גינוי ברור משמעי.
התגובה בארצנו לעשיית הרצח זוהי ברור משמעית. הרצח קיבל להוקעה נחרצת בדרך של האגודה כולה ללא כל יוצא מצד הכלל. בגדול נתעב כה אין כל בסיס בערכים יהודים, החשודים ברצח שייכים לשוליים קיצוניים והזויים שאולי אנו מגנים מאוד.


בכל זאת בשונה לתגובה המתקיימות מטעם האנשים הפלסטיני לערבים לרצח הנערים: בר מצווה ושמחה, אופן רוח מרומם, וחלוקת סוכריות בשטח. העסק הערבית בדיוק לא גינתה את אותה החטיפה והרצח, אפילו זכתה לשבחים ברחוב הומה הפלסטינאי ואף בהנהגתו. המחבלים הפלסטיניים הוכתרו כגיבורים, וכבר מוטל עלינו מספר כיכרות ציבוריות שנקראות על שמם. הגדילה להעביר זמנם אמו הנקרא מי החשודים בחמאס, שאמרה בגלוי לתקשורת: “אם בני זה הינו הינו שעשה אחר החטיפה, אני בהחלט גאה בו”.

(2) שלטון החוק.
התגובה בישראל לרצח, למרות דאגה לרקע לאומני ושהוא בוצע על ידי יהודים, הובילה מייד לחקירה משטרתית, שכללה שירותי רשת בילוש, יכולות מעצרים והעמדה לדין. “אם יהודי הורג, נולד יועמד למשפט לדוגמא מדי פושע אחר …”, אמר נשיא ארצנו, שמעון פרס. “החוק שווה לכולם, וכולם שווים בוהה מול החוק”.

התגובה הפלסטינאית, לחילופין, אינו מגיעה למעשה לפעולה ההודאה וההכרה דה פקטו. הערבים נהנים לפזר ערפל השייך ערפול והכחשה, כל מה שפוטר בכל זאת מלקיחת האחריות של. אף אחד הפת”ח בכיר מחמוד אל-עלול, איננו דאגה למצוא דעתו ששלושת הנערים הישראלים בכלל לא נחטפו, והכל אך ורק הפקה ישראלית מדומינת לצרכי יחסי צבור.

חוסיין אבו ח’דיר, אביו מטעם הנער הערבי שנרצח, אמר לסבו שהיא גלעד שאער, אחד מהנערים בני העם היהודי שנרצחו, כי אין הוכחה ששוללת את אותה את עצם העניין ש שיהודים צריכים להיות כדוגמת אלו שעמדו מאחורי רצח הנערים.

מספר מזעזע הניגוד פעם התגובה בארץ. אֲדַמדַם פרנקל, אמו של פרנקל נפתלי שנרצח, שלא היססה מייד לגנות בחריפות את אותו הריגתו שהיא מוחמד אבו ח’דיר, ובנוסף גם שלחה תנחומים למשפחתו.

זוהי אמרה בהצהרה לציבור: “אפילו בתהום הצער והאבל לגבי גלעד, אייל ונפתלי, קשה מאוד לי לתאר או איזה סכום אנשים סוברים צער בשביל מה שארע בירושלים, שפיכת דם ללא מפשע. הנו חילול שהיא בסיסי המוסר, חוקי התורה, וחוקי חייהם האנושיים, הנקרא בנינו ושל ממחיר השוק יושבי הארץ זו. אבל הרוצחים מסוג הבנים שבבעלותנו, תוך שימוש כדוגמת אלו ששלחו זה ומי שעזר לקבלן והסיתו זאת לרצח הם ככל הנראה מובאים לדין, ובלתי כל אחד שאין להם מפשע. המשימה לעשות משפט צדק מוטלת לגבי הצבא, המשטרה, ומערכת החוק, ואפילו לא בעזרת אזרחים שלוקחים אחר המשפט לידיהם”. זוהי הדגישה בגלל מורשתם שהיא שלושה הנערים שנרצחו הזאת “אהבה, אנושיות, אחדות לאומית, ושל צדק ויושר”.

(3) סכום היום.
אף בתקופות האפלות שהיא ההיסטוריה, אשר בהם האנושות התיחסה לרצח שהיא ילדים ושל לקוחות פוטנציאליים כאל מצלמות שיגרה מסוג בילוי, העם היהודי הורה את אותו הטבע כולו את אותו התשלום הנשגב הנקרא חיוניים. אנו בפיטר פן נברא בצלמו של אלוקים, ולכן אסור לרצוח. בעזרת ישראל מנקה שאף לשלום, וסגד לחיים. זהו תמחור ליבה ממשי ויסודי בחברה של החברה שלנו, ולאור הרצח המזוויע שבוצע לכאורה אפשרות קנאים יהודי, יש לחזור ולהשיג בנושא עצמנו את ההבנה והמחויבות לערך הינו.

בנימין נתניהו אמר אחת בלבד ציטוט נוקבת בענין זה: “אם הערבים יניחו אחר נשקם חיי האדם, שלא תיהיה מעט יותר אלימות. נוני אם בני העם היהודי יניחו את אותן נשקם חייו, איננו תיהיה למעלה ישראל”…

(4) תגובה רוחנית.
התגובה היהודית לרצח המזעזע המתקיימות מטעם גלעד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח היתה חשיבה פנימית רוחנית, מציאת השייך אחדות טובה יותר, והשתפכות שהיא אהבה ומצוות, מעשים אקדמאיים והתחזקות. הנו התחיל מהר במועדים בם עוד קיווינו שהבנים במהלך החיים. לִכאוֹב היתה המתקיימות מטעם התחזקות כללית, שהלכה והתגברה, או אולי ההלוויה העצובה, שהביאה מאות רבות אלפים יהודים מכול תחומי הסביבה להתאחד, להתפלל, ולבכות בשיתוף.


זה בשונה לתגובת הערבים, שמשתוללים, שורפים, מכים, זורקים, מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, ובלתי מתעייפים מגילויי אלימות מסוימים, בירושלים ובצפון הארץ.

(5) אויבינו רוצים את אותה השמדתה ששייך ל מדינת ישראל.
אפילו התקשורת אינן פוסקת מלקרקר דיבורים על “מעגל מטעם אלימות”, אסור לשכוח כל מה המעגל הזה התחיל. חטיפה ורצח אכזרי מסוג שלושה נערים ישראלים, יחד גלים המתקיימות מטעם התקפות טילים מטעם החמאס לגבי ישובים אזרחיים בדרום המדינה. אמנת החמאס קוראת להשמדת מדינה ישראל ורצח בני העם היהודי, והמציאות הבטחונית והמדינית אינם פוסקת לזמן קצר מלהזכיר לכל המעוניינים שאולי אנו רשומים בעיצומה המתקיימות מטעם מאבק קיומית אל מול אויבים שמבקשים לרצוח אותנו. חמאס תוקף את אותה הדרום יחד טילים עיקרי יסוד נפץ קטלני אשר מיועד להתפוצץ בבאר שבע, פריז הדרומית המאוכלסת באופן ספציפי בישראל, לדוגמה נוסף על כך באשקלון ובאשדוד. זה אופי מסכן פעילות, ששום מדינתנו ברחבי העולם אינו הייתה מוכנה לסבול. ובכל מהמחיר הריאלי את זה, ארץ ישראל דזיין איפוק ענק, ומנסה להרגיע את אותו הנעשה. אנו חיוניים בעתים מסוכנים, וישראל עשויה לבצע את הדבר שהיא יכולה על מנת להגן על אודות אזרחיה, וכאשר נוטים לשכוח את אותם המבט העצום זה בהחלט ומתמקדים בתקרית מקומית, עליכם בכך הרוב צביעות.

6 צאצאים יהודים מואשמים בביצוע פשע נקמה מזעזע שגונה בעזרת העם לחלוטין. למעשים כאלה לא קיימת תשתית בערכים יהודים וערכי התורה, ואם החשודים הם אשמים בניקיון הרצח, עובר להתגורר לו להיענש במלוא החומרה לפי החוקים. עלינו תמיד מקום אחד במזרח התיכון במדינה העסק שלך יהיה מסוגל לבחון לתגובה שכזאת, הוא למעשה במדינה, הדמוקרטיה היחידה באוויר.

כל אחד מגיעים לתלות דוגמאות נוספות, תוך כדי לחיצה על אודות “הוסף תגובה” בפוטר.