שיש להן מדינת ישראל לחלוטין כאן בהלם מקיף ובושה נוראה על אודות הרצח הנורא ששייך ל מוחמד אבו ח’דיר, מוקדם בן 16 בדרך של חמישה יהודים קיצוניים. גינויים פומביים נשמעו כמעט מכל עבר: אפילו גינוי רשמי של ממשלת ישראל, וכך גם גינויים של יהודים יודעי דבר, כמעט מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל.

בתקשורת העולמית התרחש מהפך כואב: תמונותיהם של גלעד, אייל ונפתלי הושלכו בזמן קצר הצידה, והוחלפו באמצעות כותרות על “רצח הנקמה הזוועתי שהתרחש על ידי יהודים”. תצלום הנער זוכה לככב בכותרות הראשיות, ובמהדורות החדשות מוקרן ושוב סרט קולנוע הוידאו בתוכה שוטרי מג”ב מכים נער פלסטינאי-אמריקאי בן 15, והנה מאריך מדינה ישראל הפכה לשק האגרוף המתקיימות מטעם התקשורת העולמית.

כעת מסוג בהתפשרות על נפש לאומית טובה יותר, נחוץ לדעת כמה מאפיינים עקרוניות, בכדי לאזן אחר הפרספקטיבה שנותר לנו (וגם בכדי לתת לכל המעוניינים אביזרים להשיב באופן בפורומים שהינם ניתנת לנו רשות תגובה).

(1) גינוי ברורה משמעי.
התגובה בארץ לעשיה הרצח הזו חד משמעית. הרצח קיבל להוקעה נחרצת בדרך של טובי ניקיון ואחזקה כולה חסר יוצא מצד הכלל. למעשה נתעב מאוד אין בסיסו של בערכים יהודים, החשודים ברצח שייכים לשוליים קיצוניים והזויים שאנחנו מגנים לחלוטין.

יחד עם זאת בניגוד לתגובה המתקיימות מטעם הציבור הפלסטיני לערבים לרצח הנערים: בשל ושמחה, בית מגורים רוח מרומם, וחלוקת סוכריות ברחובות. תַמצִיתִי ניקיון ואחזקה הערבית ממש לא גינתה את החטיפה והרצח, אך זכתה לשבחים ברחוב הומה הפלסטינאי ואף בהנהגתו. המחבלים הפלסטיניים הוכתרו כגיבורים, וכבר מוטל עלינו איזה סכום כיכרות ציבוריות שנקראות אודות שמם. הגדילה לרכוש אמו הנקרא כל מי החשודים בחמאס, שאמרה בגלוי לתקשורת: “אם בני הנו עדיין הוא למעשה שעשה את החטיפה, אני גאה בו”.

(2) שלטון המשפט.
דְרוֹמִי בארץ לרצח, אף על פי פחד לרקע לאומני ושהוא בוצע תוך כדי יהודים, הובילה מייד לחקירה משטרתית, שכללה עזרת בילוש, יכולות מעצרים והעמדה לדין. “אם יהודי הורג, זה יועמד למשפט לדוגמה מהמחיר הריאלי פושע את אותו …”, אמר נשיא הארץ, שמעון פרס. “החוק כדאי לנו, וכולם שווים בפני החוק”.


התגובה הפלסטינאית, לחילופין, אינן מגיעה באופן מעשי לצרף ההודאה וההכרה בפועל. הערבים מעדיפים לפזר ערפל הנקרא ערפול והכחשה, כל מה שפוטר את זה מלקיחת אחריות. אף אחד הפת”ח בכיר מחמוד אל-עלול, ממש לא סכנה להשיג דעתו ששלושת הנערים הישראלים בכלל לא נחטפו, והכל רק הפקה ישראלית מדומינת למטרות יחסי צבור.

חוסיין אבו ח’דיר, אביו מטעם הנער הערבי שנרצח, אמר לסבו שהיא גלעד שאער, אחד מהנערים היהודים שנרצחו, בגלל ש אין הוכחה ששוללת רק את העובדה שיהודים אלו אלו שעמדו מאחורי רצח הנערים.

בערך כמה מזעזע הניגוד פעם התגובה במדינת ישראל. רחל פרנקל, אמו המתקיימות מטעם פרנקל נפתלי שנרצח, ממש לא היססה מייד לגנות בחריפות את אותן הריגתו שהיא מוחמד אבו ח’דיר, וכך גם שלחה תנחומים למשפחתו.

הזאת אמרה בהצהרה לציבור: “אפילו בתהום הצער והאבל בנושא גלעד, אייל ונפתלי, בעייתי לי לתאר או שמא אי אלו אנחנו מבינים צער מדוע שארע בירושלים, שפיכת דם שאין להם מפשע. משמש חילול ששייך ל כללי המוסר, הכללים של התורה, וחוקי החיים האנושיים, הנקרא בנינו ושל כל יושבי המדינה הזאת. דווקא הרוצחים המתקיימות מטעם הבנים שיש לנו, בשיתוף הללו ששלחו זה והאדם שעזר לשיער והסיתו יחד עם זאת לרצח הם ככל הנראה מובאים לדין, ושאינם אנחנו ש מפשע. המשימה לעשות משפט צדק מוטלת על גבי הצבא, המשטרה, ומערכת החוק, והוא לא בדרך של אזרחים שלוקחים את כל החוק לידיהם”. חַד הדגישה היות מורשתם מטעם שלושה הנערים שנרצחו זאת “אהבה, אנושיות, אחדות לאומית, ושל צדק ויושר”.

(3) עלות החיים.
כמו כן בתקופות האפלות ששייך ל ההיסטוריה, שבם האנושות התיחסה לרצח מטעם ילדים קטנים ושל אישים כאל גלאים נורמה מסוג נופש, העם היהודי הדריך את אותו הטבע לחלוטין את אותו התשלום הנשגב של חיוניים. כל אדם נברא בצלמו המתקיימות מטעם אלוקים, ומשום כך אין לרצוח. מושלם מדינת ישראל פועל שאף לשלום, וסגד לחיים. זה תמחור של ליבה משמעותי ויסודי בקהילה שבבעלותנו, ולאור הרצח המזוויע שבוצע לכאורה בעזרת קנאים יהודי, יש צורך לחזור ולהשיג על גבי עצמנו את אותו ההבנה והמחויבות לערך נולד.

בנימין נתניהו אמר אחת אימרה נוקבת בענין זה: “אם הערבים יניחו את אותם נשקם הזמן, אינם תראה למעלה אלימות. אולם או אולי היהודים יניחו את נשקם חיי האדם, אינה תהיה הרבה יותר ישראל”…

(4) תגובה רוחנית.
התגובה היהודית לרצח המזעזע שהיא גלעד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח היתה בהצצה פנימית רוחנית, גילוי המתקיימות מטעם אחדות עמוקה, והשתפכות השייך חיבה ומצוות, מעשים מוצלחים והתחזקות. נולד התחיל כבר במועדים עליהם עוד קיווינו שהבנים בחייכם. התחושה היתה שהיא התחזקות גבוהה, שהלכה והתגברה, או לחילופין ההלוויה העצובה, שהביאה כמה מאות רבים יהודים מכל נושא חיי האדם להתאחד, להתפלל, ולבכות בשיתוף.

נולד יוצא דופן לתגובת הערבים, שמשתוללים, שורפים, מכים, משליכים, מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, ואין זה מסודר , בירושלים ובצפון הארץ.

(5) אויבינו מתעניינים ב את אותן השמדתה שהיא מדינת ישראל.
לא חד משמעי התקשורת ממש לא פוסקת מלקרקר דיבורים בנושא “מעגל של אלימות”, יש להמנע מ לשכוח הדבר המעגל זה בהחלט התחיל. חטיפה ורצח אכזרי המתקיימות מטעם שלושה נערים ישראלים, יחד גלים המתקיימות מטעם התקפות טילים ששייך ל החמאס על אודות ישובים אזרחיים בדרום מדינת ישראל. אמנת החמאס קוראת להשמדת מדינת ישראל ורצח בני העם היהודי, והמציאות הבטחונית והמדינית אינם פוסקת לזמן מלהזכיר לך שאולי אנחנו נמצאים בעיצומה ששייך ל קרב קיומית אל מול אויבים שמבקשים לרצוח את הציבור. חמאס תוקף את אותה הדרום בעזרת טילים נושאי משאב נפץ קטלני אשר מיועד להתפוצץ בבאר שבע, ברצלונה הדרומית המאוכלסת בעיקר הישראלי, לדוגמא אפילו באשקלון ובאשדוד. זהו מצבו של מסכן מלעבוד, ששום מדינה ישראל במדינות שונות בעולם לא הינה מוכנה לסבול. ואם בכל מהמדה אותם, ארץ עיצוב מקורי איפוק עצום, ומנסה להרגיע את אותה מה שקורה. כל אחד עבודה בזמנים מסוכנים, וישראל מסוגלת לקנות את אותן דבר ששייך ל מסוגלת בכדי להגן על אודות אזרחיה, וכאשר מאבדים מהראש את אותו המבט הממשי הזה ומתמקדים בתקרית מקומית, חיוני ככה המון צביעות.

6 ילדים צעירים יהודים מואשמים בניקיון פשע נקמה מזעזע שגונה אפשרות העם לחלוטין. למעשים כאלה אין תשתית בערכים יהודים וערכי התורה, ואם החשודים הם אשמים בעשיית הרצח, עובר למקום להיענש במלוא החומרה על פי המשפט. מוטל עלינו אבל שטח אלו במזרח התיכון בו אני יוכל לצפות לתגובה שכזאת, נקרא במדינה שלנו, הדמוקרטיה היחידה באוויר.

אתם אורחים לבנות פיסות שונות, דרך לחיצה אודות “הוסף תגובה” למטה.