למה הפכו מילותיו הפשוטות נוני העמוקות לוויראליות

לימודי סופר סתם ‘ונתן פרוסטיק צלח לאחרונה התקף לב.

הינו קרה בעת שניסה נואשות לסיים תכלית, בתבנית מלאכתו כמנהל תכנית בבנק משימות בלונדון. הוא כמעט בחר להתעלם מבין הכאב העז שתקף פתאום את כל חזהו ומנע מתוכם לנשום. איך שהדאיג את המקום שימש המטרד “הלא נוח” הוא בסדר יומו הצפוף.

אבל בשעה שאנוס נקרא להחלים בכל בית החולים היתה לנכס התגלות. המפגש הלא צפוי בעלי שבריריות היום, הביא את השיער לחשיבה מחודשת על גבי איכות החיים – הערכים אשר ממנו, הסיבות שבגללן לייב, ובעיקר מבנה האפשרויות מתוכם. ואז נקרא פרסם ב”לינקדאין” את “כללי החיים” שגילה יחדש, והפוסט שלו הפך לוויראלי.

המון אלפי “לייקים” ביטאו מוסכם. מאות רבות מאות בו וציטטו את אותן דבריו, בעלי מהמחיר הריאלי מספר ימים שהקורונה הוסיפה קרבנות למספר הקורבנות האימתני בידה. סופר סתם קרית אתא בעולם הדפיסו את אותו דבריו שוב פעם.

האמת? “תגליותיו” של חולה הלב שאולץ לדעת שמלאך המוות עשוי לשאת בני האדם ממכם ברחבי שניה שיעדיף, ממש לא הכילו תובנות נוספות סופר. פרוסטיק נוח הזכיר לכל המעוניינים את האמיתות הפשוטות סופר – והעמוקות ביותר – המתקיימות מטעם החיים.

מתחת לתמונה אשר ממנו, שוכב בדירה אנשים, פרסם פרוסטיק אחר מעגל הנדרים החדשה שלו:

“לא מעביר יותר את אותן החיים לגמרי בזום”
“מגדיר מחדש רק את הגישה שלי לקריירה”
“החיים זעומים מדי”
“רוצה לנסות תקופה יותר מזה עם המשפחה”
המתכון זה לחיים המתקיימות מטעם בהצלחה נודע בהכרח ונלמד באופן מיידי אלפים רבים שנים. הנו שוכן בגרעין החינוך היהודי, סופר סתם תל אביב חזרו על גביו בלעדי סוף.

בשביל מה אפוא חרשו מילותיו של ג’ונתן פרוסטיק חריש מאוד עמוק? למקרה שחשבתם פעם, הנל תוצאה ישירה השייך המגפה העולמית, ששלפה אחר המוות ממצולות התת־מודע בתוך פני האיזור, בתוך המציאות היומיומית, המתמשכת. הנוכחית הפכה אחר המוות מתופעה רחוקה ונסתרת לאפשרות זמינה. המוות שוכן הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים בעניין המדף, מזכיר לכולנו שהינו הסיום הבלתי־נמנע מסוג המרדפים חסרי התוחלת שאולי אנו יוצרים לזמננו המוגבל להתמלא אשר בהם.

השנה האחרונה הבהירה לכולנו שהמוות מסוגל לעלות ברחבי רגע – והתקף הלב שהיא ג’ונתן פרוסטיק גרר תזכורת עוצמתית להיותנו בני תמותה.

האגדה מראה על אודות 3 שאיפות שביקש אלכסנדר המשמעותי על אודות ערש דווי:

את כל ארון הקבורה ממנו ישאו אך ורק הרופאים המובילים.
את העושר שצבר (כסף, תכשיטי כסף, תכשיטים ועוד) עלינו לפזר על פני שאינו רטוב כחלק מ התהלוכה לבית הקברות.
בתקופת טיול הלוויה, יוּצאוּ ידיו חיצוניים לארון הקבורה, בכדי ייראו תוך כדי אנחנו.
בתשובה לתמיהת סובביו, השיב:

יֵדעו כולנו שאל מול המוות, למעשה הרופאים הבולטים במדינות שונות בעולם חסרי אונים.
לצבע השביל הזרועה באוצרותי, יֵדעו כולם שעושר תוצר שהושג על גבי פני יבש מאוד, נשאר לגבי פני בריא.
וידיי המתנפנפות ברוח תזכרנה לידידים, שאולי אנחנו פנימיים אליכם זה בידיים ריקות ועוזבים את הפעילות בידיים ריקות, בסיום שמוצה בתוכה האוצר המאמיר מכול: איכות החיים.
סופר סת”ם באר שבע “ל הציגו נוסח מתחלף במקצת:

כְּשֶׁאָדָם בָּא לָעוֹלָם יָדָיו הֵן קְפוּצוֹת, כְּלוֹמַר ‘כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ שֶׁלִּי הוּא, אֲנִי נוֹחֲלוֹ’.
וּכְשֶׁהוּא נִפְטַר מִן הָעוֹלָם יָדָיו הֵן פְּשׁוּטוֹת, כְּלוֹמַר ‘לֹא נָחַלְתִּי מִן הָעוֹלָם הַזֶּה כְּלוּם’. (קהלת־רבה ה, יד)
בִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִין לוֹ לְאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבָד (אבות ו, ט).

איך הגורם היחיד שמוסיף ללוות אותנו לאחר לכתנו נקרא מעשינו אקדמאיים ומה שתרמנו אלינו, לחברינו ולמשפחותינו.

ע”י אינספור התגובות ל”כללי החיים” המתקיימות מטעם ג’ונתן פרוסטיק, הפזמון החוזר בייחוד נהיה תודה בדבר שהאיר רק את הכובד ראש שבבילוי פרק זמן בחברת משפחתכם, לעומת השעבוד המוחלט לפעולה לפני העצמת הרכוש החומרי.

אלו הפועלים העשירים ברחבי העולם, למד את הלקח זה בוודאי הוא רק כשהיה מהר מאוחר מהראוי. בשעה ששכב סם וולטון, מייסד אינטרנט הקמעונאות המיוחדת ברחבי העולם “וולמארט”, על גבי ערש דווי, משמש נאבק להוציא מפיו אחר המילה האחרונה מהצלם על גבי פני חלד. זה רעיון את אותן חייו עבור העבודה שלו, ואכן הצליח בה חוץ עבור כל דמיון. אבל להצלחתו היווה מחיר: נולד כמעט ובלתי היה תוך שימוש אשתו, ילדיו ונכדיו. איננו הרשה לעצמו שניות שהיא אינטראקציה שלמים באהבה, שניות השייך חיבוק נכדים על ברכיו, דקות מטעם משחק הרשת, צחוק והנאה בעזרת מהווים שאהב.

מה היתה המילה האחרונה? “פספסתי!”. היו לו מיליארדים, אבל בהתאם ל עדותו שממנו הוא כשל.

בדמדומי שנת הקורונה – בו עלה המוות בחלונות מאוד אנשים רבים – יהי צורך שנזכה ללמוד משבריריות חיי האדם מהם לגור מלעבוד מאגר מובן וערך אמיתיים.