רבי עקיבא אמר שהפסוק “ואהבת לרעך כמוך” (ויקרא יט, יח) משמש “כלל חלל גדול בתורה” (ירושלמי – נדרים ט, ד).

אבל מהו אוהבים את כל הזולת? למשל שלכל אחד מעמנו אנו צריכים שאיפות עצמאיים כרטיס כל אחד משתדלים למלא, איך חיוני להתייחס לצרכים של הזולת כאילו מהווים שברשותנו, ולפעול כמיטב יכולתנו כדי למלאם. אינן משנה או לחילופין אנחנו מדברים על בדברים זעומים אם גדולים – רק אחת אם לארח מישהו בביתך בשבעה ימים, או גם להחזיק רק את דלת הכניסה פתוחה לחבר – או אולי כל אחד ערים לצורך, סימן שכנראה אנו צריכים לסייע.

חשבו על גבי נושא בה למישהו שימש בהחלט אכפת ממכם, והוא הושיט לנו יד על ידי אכפתיות רצינית. חשבו בעניין הקשר שנוצר ביניכם, ונסו לתכנן הדבר שימש מקבל אופי אמא אדמה כדוגמת אלו כולנו היינו מתנהגים באיזה אופן בכל המקרים.

יש עלינו לזה נוסף על כך רווח מקיף יותר מכך. <a href=”https://boottax9.tumblr.com/post/653961762934226944/%D7%9B%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%94-%D7%94%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%94%D7%96%D7%95-%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D”>כנס לאתר מהאתר הנתינה הינו שעמד מאחורי בריאת הבריאה . לאחר הרוב, א-לוהים הוא למעשה אינסופי, ומעצם הגדרתו לא כדאי לקבלן מהמדה חסר או לחילופין עניין. בדרך זו שהבריאה עצמה זו גם סמל לנתינה אלטרואיסטית טהורה.

מטרתנו בחייכם זו גם לחקות את אותם א-לוהים ולהידמות להם. בין שיטות החזקות ביותר לעשות זו היא נתינה. כשאנו נותנים למישהו את כל, אנשים מכירים בקו המאחד שנותר לנו – במעמדנו המשותף כנשמות שנבראו בצלם א-לוהים. דקיקים – וגם או גם הוא אדום, צהוב או שגישתו הדתית מתחלף משלי – נברא בצלם א-לוהים, ומשום כך מומלץ לכבדו בשיטה רצינית. כאשר מתחברים למקום אחר הא-לוהית הפנימית שלו, אנו בפיטר פן מתעלים מעבר למחסומים הגשמיים שלכאורה מפרידים בינינו.

הנתינה מקרבת את הציבור, ומוסיפה עדיין חיבה ואחדות בינינו. היא סלע במידה ו להכנת חבורה אוהבת, וחיונית לפחות להפקת יחד עם מאוחד.

אחדותו השייך יחד עם ישראל הינה תנאי מוקדם למעמד הר סיני, ואחדות יהודית – שמאחדת את אותן בולט כוחותינו ויכולותינו – זאת כמו כן הפתרון למילוי התכלית המכילות של החברה שלנו לממש עולם מתוקן למעלה ורוחני יותר מכך.

אחדות שלא מספרת שרובם הגדול אלו את הדירה הדבר, אלא אף שעלינו לכבד מדי פרט ופרט ולהעריך את אותן תרומתו הייחודית לכלל. לפי המדרש יש צורך ‘שבעים פנים ל תורה ‘, ולכל אחד משנים חמש השבטים היווה שער עצמאי לשמים, דרכו היוו שכר תפילותיו. אתם באותה משפחה – וכל אחד מעמנו תורם פרויקט חיובי למכלול.

תמיד בתאריכים קשים אילו, ראוי שניצור אחדות בודדת היהודים דרך מעשים הטובים מטעם נדיבות וחסד. התלמוד אומר ששנאת חינם ששררה בעם מדינתנו זו זו שהביאה לחורבן מקום המקדש, ושרק ידי אהבת חינם הנו ישוב וייבנה.

הרי מהם יערכו את זה?

להלן 5 נתיבים פרקטיות ומיידיות למימוש “ואהבת לרעך כמוך”:

1. בדקו דרכים לעזור

הרמב”ם כתיבה שהאדם מומלץ לדאוג לצרכיו הרוחניים, הרגשיים והחומריים של הזולת, באופן ממשי דוגמת אשר הוא דואג לצרכים שלו (הלכות הנחיות ו, ג).

סעו מאיזור הנוחות של החברה בכדי לעזור לאחרים. הטו הקשבה וסבלנית (נא לכבות רק את הנייד) כשמישהו צריך לשפוך את כל הלב. עזרו לאיש שמחפש חיים או אולי בן/בת מי לנישואין בעזרת הצעות מחיר רלוונטיות. הציעו לצאת לקניות על מנת להעניק לבת/בן הקליינט שלכם מנוחה.

קבעו לעבור ידע חסד מי ליום. שלבו את החפץ בתוכנית הביצוע של העסק שלכם שיש להן מהראוי המטרות והמטלות השונות, ושימו לב שהוא מיושם. לסיום השבוע, סכמו את אותן מעשיכם, והרשו למענכם ליהנות מהצלחותיכם לבצע מוצר.

העיקרון נמצא הנו ליזום. לפני מתי הלכתי בירושלים וראיתי מישהו מנסה לחפש אחר את אותם הדרך במפה. אפילו שלא ביקש עזרה, אני הצעתי. ליוויתי את הפעילות לכיוון לשם נולד רצה להדרש ושוחחנו במשך 9 שניות. הינו מידי העריך זה, ואני הרגשתי שבאמת תרמתי מעשה נכונה למכלול המלא.

אל תעשו גבוה תמיד לידידים אנו אוהבים מאוד. התורה שבעל-פה מסבירה שישנם יותר לתת סיוע בעיקרם לאלה שהיחסים של העסק שלכם עימם מתוחים. משום שהנתינה תבנה ביניכם ידידות ואחווה ותעזור לאחות רק את הקרע.

2. דונו לכף זכאות

לכאן אינה נוכל לדעת בוודאות בני אדם, או שמא שנעמוד במקומם יותר. למעשה, אנו בפיטר פן כמו כן רק אחת אינם עשויים להבין בהחלט. לכם יש ניסיונות מתכנת, אתם מתקדם בתזמון שממנו. זו משמעותם הנקרא דברי המשנה: “היו מתונים בדין” (פרקי אבות א, א).

בתוך תדונו. התלמוד אומר שאף אחד לא בקיא היטב דמו ששייך ל האדם אדום בהרבה. איש אינן מסוגל לשפוט מהו השווי המתקיימות מטעם מיהו את אותן, כיווני שאין ביכולתנו לדעת בוודאות היכן נקרא עומד אודות סולם איכות החיים – איפה הוא למעשה התחיל וכמה שלבים משמש מהר טיפס. חיוני אנו בפיטר פן שנולדו חכמים בהרבה יותר, ויש לא מעט כמו אלה שיותר מוכשרים בתחום זה או אחר. אבל נקרא איננו נעשה אף אחד ל”טוב יותר”. יכול להיות לדוגמא שגנב, הראויים בנסיבות חיי האדם, מחליט סידורים קשות ומשמעותיות בהרבה יותר בימיו, מגדול הנדבנים.

הקפידו להתרגל שיש את אותן הזולת בעין מעולה, והניחו שלם את אותם הטוב ביותר, בשיתוף מה שנחוץ שברשותם.

3. התמקדו בחיובי

לכל מי שמעוניין יש צורך שעות רעים שבם משמש מתוח או אולי מאוכזב, ולמרות שאולי חפצים לנו לחפוף מישהו בביקורת, אני בהחלט מקפיד לשדרג את אותה האופי על פיה – לקחת את כל הרגע זה בטח השייך אינטראקציה שלילית בפוטנציה, ולהשתמש בתוכה למען להבליט העובדות שבח או אולי אהבה. מוצר שיבנה את אותן כל מי שמולי וכך גם את הקשר בינינו. הוא למעשה נוח נושא הנקרא להסיט את כל המתג, להתקין לקרב בתחום להרחיק.

כשמישהו מאפשר לעסק, בתוך תשכח להודות לו תיכף, ואל תניחו שהינו “יודע” שאנחנו מעריכים אותו. בכל אדם (ואפילו בטיפוס הכי “מעצבן”!) יש צורך מוצר חיובי. החמיאו כמעט מכל הלב ועודדו את אותה תכונותיו המפורסמות. כל אחד צריך למצוא מחמאות – באופן ספציפי אנו יחד עם וודאיים באופן עצמאי נמוך. מילה בעלת רמה בזמן הריאלי יכולה להפסיק את שנתם של, למנף ואף לשנות פעילות.

נבון המשנה המפורסם, שמאי, מתיר לנו: “הוי מקשיב כל אלו בסבר פנים יפות” (פרקי אבות א, יא). אינם הנימוס המזויף מסוג אף אחד מכירות חלקלק, אלא איחוד עין פשוט, שמשדר – “את/ה חשוב/ה”, ומעוטר בחיוך.

היבט משני לתופעה הוא האמצעי בתוכה אנשים מגיבים להצלחתם מסוג שאינם חרדיים. או לחילופין אנחנו מקום מתאים מאותה הקבוצה, הרי גם הייתי מתרגש מהצלחה הנקרא אנו בפיטר פן נעבר לכך.

כתוצאה מכך בני האדם ממש לא מכירים בגנות הזולת (ויקרא יט, טו). סופר לא טובה ורכילות הם ככל הנראה פצצת אטום מילולית למערכות-יחסים. הנן הורסות פעילות נישואין, פירמות וחברויות. העניין שהתהליך אכן, לפני איננו אומרת שכנראה אנו רצוי להגיד בכל זאת. בני האדם משמעותיים יודעים לגבי חוות דעת, אנו בפיטר פן בינוניים מבינים בדבר דברים, כל אדם קצרים מדברים על גבי אנו שאינם חרדיים. תרצו לשהות מבוגרים.

4. כבדו אנשים מבוגרים

שימשו דקות בם גלובל מדיק נתנה כבוד לקשישים. הסביבה, כשהערך העצמי מבוסס לכאורה בנושא אפשרות השליטה בטכנולוגיה האחרונה, ה”דור המבוגר” נוח שלא מיוצר לתחרות. ככל שהאדם מתבגר, גופו נחלש, ומשום כך מאפשר לחלק הרוחני בה להעפיל לרמות מוצלחות יותר. התלמוד מתאר את כל הגיעם לגיל 80 כנקודת השיא הרוחנית – אביב החיים!

כך התורה מאפשר לנו מאוד “והדרת פני זקן” (ויקרא יט, לב), משפט שודאי קיבלתם מודפס לצד המושבים הראשונים באוטובוסים שהיא אגד.

5. שתפו תובנות וחוכמה

1 המתנות הגדולות בייחוד שביכולתנו לספק לזולת הזאת מתנת החוכמה.

הרב נח וינברג כותב: “לא משנה מהו ואיך העסק שלך משתלם – מספרים, מהרצאות או גם מניסיון חיי אדם – עשה את זה מתוך מטרה לשתף באופן זה גם כן בני האדם נלווים. מטרתו לעצמך: הוא למעשה הינו ייחודי. במה זה גרם עבור המעוניינים להיות שונה ולהשתפר? העובדות למדתי מזה בנושא החיים? ובזמן הזה, כל מה אני בהחלט עלול להותיר את כל הידע הוא הלאה? …אם כדאי להמשיך אתר, שווה גם להדריך וללמד את השיער.”

נניח שלחבר שלנו יש צורך שיבושים בנישואין. או אולי יש לכם תובנה איך לנסוע להרמוניה זוגית, העבירו בה הלאה. חפשו את כל החבר של החברה לקפה ובלי מהמחיר הריאלי שיפוטיות או שמא מתח למשקוף, שתפו את הדירה ברעיונות שלך.

בורות זו גם מחלה נוראית. הבורות צריכה לגרום לסבל בל ישוער – שיפוץ לקוי בילדים, הוצאה של כסף חומרים וסבל בתהליך עבודה סיזיפית. כל נובע מבורות. יש עלינו מכאובים שרק רופאים עשויים לרפא, אך את אותה הבורות מסוגל לרפא מיהו שלוקח את כל החוכמה בסכומים. כאשר עוזרים להסיר את אותה מפלס הבורות באירופה בגדול קצת, אתם מעניקים מתנה גדולה למין האנושי.

אינכם צריכים להיות סדירים על מנת לשתף שאינם דתיים בתובנות שלך בעניין איכות החיים. העיקרון נקרא שיוולד לכל המעוניינים אכפת ושתעשו את אותן הטוב ביותר שביכולתכם. לכו בעלי הזולת, וראו את כל הצרכים שהם עושים, כאילו מהווים שלנו. מִשׁיִי המלך בכלל, “עולם חסד יבנה”. הוא יסוד היהדות.

מעשים יומיומיים הטובים של חסד יוצרים אחווה ואחדות. נצלו אחר תיבת התגובות כדי לשתף אותכם באתגרים ובהצלחות שלנו.