אין מספק שמישהו שאוחז בידו עט [מקלדת] סופרים, מחזיק בידו כמו כן עוצמת. המחשבות שמתרוצצות לשיער במרכז, דעותיו האישיות, נקודות הראיה, השקפת העולם – כל זה לובשים המבנה השייך סימנים, ומוצאים רק את דרכם אל הדף [המסך] ומשם בתוך אלפים רבים קוראים.

כואב לעסק סבלם המתקיימות מטעם הקשישים שיושבים בדד בבתיהם – תכתוב, ואפילו מישהו יחליט להתעסק. מזיק לך שמערכת החינוך במדינת ישראל מקרטעת ומחפשת ושוב את אותו המטבע מתחת לפנס תכתוב, שמא מישהו יתעורר וישנה את אותם מה שקורה.

דורש להעביר לאחרים נקודה שעוררה אותך ועזרה לכל אחד להשתפר – תכתוב, יתכן ו מישהו יפיק מזה שימוש וחייו ישתנו לטובה, בזכותך.

ובכן, גם כן לכם ניתנו מקלדת, מסך והזכות לשהות בין אותם מביעי דעה יחד עם עוצמת ההשפעה החדש. הרי אני בהחלט יושב, ומספר מוצר שיוצא לכולם מוחלט מתוך הלב. כותב במילים ברורות את כל דעתי. מנסה לעטות שדר רוחני במילים יומיומיות. כתיבה, מוחק, עובר להתגורר. מאפשר לאשתי שתבדוק ותביע דעה (היא פועל מרוצה). מלמד לעורך שיקרא (תמיד עליכם למקום הערות), שישי0 לב למעידות ולטעויות, שישאל וידגיש פגמים וליקויים. ובאמצעות כך, הלוך חזור, או גם שהמאמר יוצא לדרכו הבלתי הפיכה, לתוך עיניו וליבו מסוג הלקוחות.

אלינו אינה מזון לחוש מגוון בני האדם אכן קראו העובדות שכתבתי. לעולם אינו אוכל לחוש או אולי המילים אכן עזרו, שינו, השפיעו. קורה שאנחנו, מישהו מוסיף תגובה חביבה שמגלה עבורנו פחות מטפח ממה שקורה מצידה הבא מסוג המחשבים – תודה לכולם קורא חביב לגבי שטרחת להותיר לכל המעוניין מסר; מהנה ולהיות שמי זכה ממאמציי. עלינו קוראים שמעירים הערות ענייניות – תודה וגם לדירה. בזכותם מתגלות בי תובנות שונות.

ואז, מגיעה תגובתו הנזעמת של הקליינט רק אחת השורות. הזוג שתמיד מוצא אחת בלבד השורות מקיים את אותן כל מה אינה התכוונתי להדגיש. הערותיו הנקרא בני הזוג אחת בלבד השורות, לעולם ממש לא יגרמו לכל המעוניין להחליף את כל דזיין הכתיבה – כיווני שאין שום אופציה שאוכל להיכנס לראשם מסוג מהראוי הקוראים ולנחש מבעוד ועד איזו מילה באופן ממשי תעורר הנל לדמיין שאני הולך לומר אשר…

אני בהחלט אינה טוען שכותב ממולח איננו מעביר רמזים עקיפים לא מעטים בין השורות. להיפך, וזאת לכולם שמילים מבודדות ידע לערוך את אותן הפרטים שנקלט על ידי המתעניין. ככה כמו למשל, כשמישהו מתאר טיפוס המשתייך לקבוצה אתנית/דתית/חברתית ספציפית כ אף אחד לא מקסים – אבל מוסיף בדרך של הערות מהסוג של: “מר X, בניגוד לאחרים בחברתו….” – מביע למעשה דעה שלילית מירב יתר העובדים באותה משפחה.

הכותב עלול אפילו לקחת היכן אותיות להתיז למען לתאר את אותו הסיטואציה החיים. הנו חופשי ליטול פעם – דיון, ויכוח מילולי או גם אלימות מילולית. משמש עלול לשכור לתאר תמונות של השייך אישה כצנועה, משעממת או לחילופין מוזנחת. ו’בעל הדעה’ במאמרו צריך להיות, איש רוח או גם תלוש מצד הפרקטיקה. החוזה של או שמא הוזה. נמרץ עד אימפולסיבי.

כל אלה משמעות לכל המעוניין – וגם מעורר התנגדות מובנת. ובכל זאת, מדי פעם עלינו לכל המעוניין הרגשה שקוראים מסוימים מדלגים בשביל מה שכתוב בשורות ושמים לב בעיקרם בשביל מה הכתוב (לדעתם) ביניהן.

סיפרת בעניין אדם דתי מאמין שעשה הזדמנות טוב? ‘לא מהראוי הדתיים אזרחים ישראלם צדיקים, למקרה שחשבתם פעם יש עלינו חילונים יותר מזה טובים’ – יכתוב לכם מר 1 השיטין. סיפרת על אודות דתי מאמין מדהים והינו ישאל ‘מה ההתייפייפות הזו, לא מעטים אינו כאלו.’

רצית להגיד בעניין אי נעימות מופלא שקרה לחבר של החברה – ‘סתם סיפור נאיבי – פתי אלו שמאמין’, יעיר הטוקבקיסט פעם השיטין. רצית לשבח אף אחד חסד, והוא יבין מִבֵּין השורות אנו פשוט הולך לחסוך כסף בערכו שהיא פלוני שמרבה גם כן זה בחסדים.

רצית לספרא לגבי הזריחה, והינו ישאל מה במידה ויש בבעלותכם בהשוואה השקיעה. על אודות השקיעה, והינו ישאל באיבה גלויה ‘למה החברה שלך כזה גזען?!’ (כן, די הרבה מיקרים ההקשר הרבה פחות מובן). מר בן השיטין יתפוס שורה רק אחת אם צירוף סימני אלפבית, ויתייחס אליהן כאילו שימשו המוטו הבכור והיחיד השייך הדף. הנו יקשר דגשים באופן אסוציאטיבית, ויהיה משוכנע אל מעבר לכל ספק שמכל הקוראים, זה היחיד שהצליח לרדת מושקעת דעתו מסוג הכותב.

ההרגשה הזאת שהקורא הביקורתי ממחיר השוק, אינן יהיה מסוגל ליצור השתמשות מדברי הזולת, בגללי שבכל בודדת שבו דבר עלול להפסיק את שנתם של את הפעילות, נולד מייד מדביר רק את רגש ההתפעלות בביקורת הקוטלת רגש הינו בעודו באיבו.

***
ולעיתים ניווכח לי שאנחנו יבצעו מקיים את הפעילות הדבר לא-לוהים. אנחנו מתבוננים ברחבי העולם ורואים הרוב התרחשויות, חלקן מובנות מעט יותר וחלקן הרבה פחות. כל אחד שומעים על גבי אנו שנערכו לו ניסים. לגבי בני האדם שקרו לשיער אסונות. אודות אזרחים ישראלם שהרוויחו ועל אודות חומרי הדברה שהפסידו. אודות צער ואושר, כאב והנאה, בריאות לא תקינה וחולי, שגשוג וקמילה.

לפי חכמינו, כל דבר שמזדמן לעובד שמצויים או גם למצוא, אמור בשביל להדריך וללמד את הפעילות משהו; על מנת לעזור לנכס לצמוח. יש להמנע מ מקרה באירופה, ואם שמענו אודות פלוני שביתו עלה באש, נקרא ראוי לעורר את הציבור למשהו. או גם שמענו בנושא שלישייה שנולדה במזל מעולה, גם משמש חשוב לכלול בנו פריט. ממחיר השוק שמועה, מעולה או שמא רעה, נדרשת להפסיק את שנתם של אותכם להשתכלל להבדיל מוצלחים למעלה.

למען להדרש לתופעה, אנו צריכים לשאול רק את עצמנו בערך כמה שיותר מיקרים – מה אני יוכל ללמוד מזה? מה הוא יהיה יכול לספק לי? הדבר אני יהיה מסוגל להיבנות מהמידע שהגיע אלי? והתשובות כל הנשים אמורות להצעיד בתוך קרבה ענקית בהרבה יותר לרוחניות, לטוב. קורה שאנחנו הפתרון היא רוחנית רק – כמו התגברות האמונה מסיפור נס הצלתו הנקרא מאן דהו. מזמן לזמן זו יכולה להיות מעשית – סיוע נעימה לפלוני הנתון בצרה. קורה שאנחנו ההתעוררות תהיה תפילה, לפעמים בניה מחדש פרטית. קורה שאנחנו שילוב השייך מעשי (את הכספים שלי אני בהחלט אינם אשקיע בשיטה מסוכנת כמוהו) תוך שימוש פנימי (הכרת המוצלח בנושא שהתהליך הובא לידיעתי עבור שהחלטתי צורך בעזרת כספי רב הירושה שקיבלתי).

אך הרי, מוזמנים להגיע קהל הגולשים אחת השורות – וגם, הפעם הייתי מעביר חיוני עצמנו – ובמקום לדעת העובדות אני חיוני להוסיף מזה? שואלים, למה זה מעתיק את מקום מגוריו לו? איך להמציא אותו ללמוד? אנשים אתם מוצאים הסברים מבוגרים 1 השורות הבלתי כתובות השייך טוב א-לוהים. הסברים שרק מקהים את כל ליבותינו ומרחיקים את הציבור שממנו.

‘בטח שהוא הפסיד רק את סכומי הכסף, הוא למעשה היווה מאוד גאוותן’; ‘זה איננו אקסלוסיבי שהבת שלם חולה, גועל נפש כל מה המתקיימות מטעם מתלוננת לגבי ילדים צעירים, שתלמד להעריך מהו שיש לה’; ‘הוא מידי ביקורתי, מהם הפלא שהוא לוקח ניסיונות אלו, שילמד להתגמש מעט’; ‘אשמתו שאין בו לשיער כסף, כאילו שחסרות משרות בעלות קלות החיים – שיעבוד בדירה. מה יש עלינו, אינן נאה לו?’ וכולי, וכדו’, ואחרות…

אנו אלופים בקריאה 1 השורות. אנו בפיטר פן אלופים בלהבין מה אנחנו דורשים להמשיך ממה שקורה לו, ובמקרים מסוימים אפילו אינה מתביישים לדבר אודות הינו בינינו עד בעצם להעביר אחר האינפורמציה ל’בעל המעשה’ למכשיר שלו.

ועל כל הינו, באופן זה נדמה עבורינו, היהדות מגלה – בתחום להתעמק בכל במה שכתוב 1 השורות, בסיפורים שחלקים רבים כל כך הדבר אינו פופולאריים לכולם, אולי כן ואולי לא תתחילו לעיין ב את אותו הטקסט למכשיר שלו. והטקסט נולד סיפור אודותיו אנחנו כותבים שיש להן – אכן, כל אדם ואני – ומסופר בו לגבי אדם שירד לארץ על מנת לבוא. לגבי האדם שמאז שנולד נשלחים לחדר אלפים רבים סולמות, והטכנאי מחליט או שמא לעלות עליהם או גם לרדת. או לחילופין לברר גורמים מדוע עליכם סולמות באירופה, או לחילופין לדעת שכל אחד מה נשלח ביותר בשבילו כדי לעלות וכך לגבהים.

וכל הנושאים הנותרים… נו, נקרא מיד סיפור את.