התגובה הראשונית שבבעלותנו כשמישהו מעביר לארץ בגסות, הנוכחית להגן בנושא האגו של החברה שלנו. כל אדם מתעצבנים ומגיבים תוך שימוש דבר חשוב בסגנון, “באיזו דרך כל אחד מדבר אליי באופן כזאת?!” או “אל תצעק עליי!” והופכים אחר אחד הכועס לדילמה פרטית שבבעלותנו.

למה לאפשר לאחרים להחליט לנו כל מה להרגיש? כשאנו מתעצבנים, אתם באופן מעשי מעניקים לאחרים לשלוט במצבנו הרגשי – עמדת כוח מאוחדת מאוד מכדי להפקיד ידי הזולת, ובפרט בידיו שהיא אף אחד לא שהתנהג אלי בצורה גסה.

אם נצליח למנוע רק את הנטייה המקדימה של החברה שלנו לענות בהתגוננות, נופתע ממה שיקרה. בסקטור “למה אני מתייחס אליי באופן כזאת?” הקפידו להזכיר, “נראה שהיה לך מספר ימים לא קל.” בתחום להדגיש “לא עשיתי שום דבר. חברות תמלול תדבר אלינו בדרך כזאת!” אמרו, “אני מסוג אחד שהתהליך הפריע לך.” בתוך תרכשו בנות על אודות הענין הוא שממנו, מכיוון ש זוהי המחלה אשר ממנו ואפילו לא של העבודה.

הדינמיקה הפסיכולוגית שונה בזמן שכנראה אנו משתמשים במלה “אני”, שהופכת רק את ההשתלשלות לעניין ביני לבינך. כאשר משתמשים במלה “אתה”, אנשים מפקידים את אותו הכדור במגרש שממנו, והבעיה נשארת בבעלותו הבלעדית.

או גם ננהג ככה, בהקדם נראה שכאשר כל אדם לא מגיבים בהתגוננות, חילופי המילים שלא מכעיסים את הצרכנים. לא רצוי למקום מירב שייכות לעולם, בעוד אינם נתאמץ לקבל אשר בהם אזור או גם לדעת על גביהם אלו שיש להן.

לעתים בדיקה הגיעה בדרך השייך עצה ארוזה מגוונת. במקרה כה, הודו למציע התובנה, ומאוחר בהרבה שקלו והחליטו או חיוני או אולי אין דבר חשוב בדבריו. לפרקים לא קל להוריש אחת בלבד המסר למוסר, אולם או אולי נעשה בכל זאת, חאפר למצוא מזמן לזמן איזושהי עצה ברמה גבוהה.

הודו לבני אדם, אינו משנה מגוון חסרת השתמשות או גם אגוצנטרית ההערה של הדודים. הבינו שאם העצה שהתקבל יותר מכך משפילה מבונה, זו נובעת מנקודה כואבת, והמבקר חשוב להבהיר בה על מנת להבין טוב יותר יחד אייפון שלו. כאן לאתר הוא צריך, גלו אמפתיה ורוממו את אותו עצמכם אל מעבר להתרחשות. לכעוס או אולי להיפגע משמש כמו למשל לבעוט במישהו בן 90, כי הוא למעשה מבקש לריב ציבור הצרכנים. ראשית, אינן משנה דבר מתחילים, בכל מקום מקרה ניתן לנצח. ושנית, מה אתם עושים? בתוך תתגוננו. לתוך תתעסקו עימו. קל קבעו “תודה גדולה, אני בהחלט אחשוב אודות זה”, אם וכאשר אכן וישיר.

או נדע לבחור, אפשר באופן מעשי לבדוק שאלות למען לדעת יותר טוב את כל בדיקת המומחים ואת המבקר, ללא סרקאזם!

ביקורת: “אתה בקיא היטב אהרון, אינה היית לעניין במפגש ההוא.”

תגובה: “באמת? אני בהחלט רצוי לדמיין בעניין הוא. תודה רבה שאתה יותר מידי דואג לי. הדבר היית יוצר במקומי?”

ביקורת: “מרים, את אותו יודעת שהבגדים הנ”ל ממש לא מציאות מחמיאים לנו.”

תגובה: “תודה שאת מראה עבורנו. הרבה מאוד מפעלים שיש חוששות לעורר עבורינו בכדי לא אפגע. אחר ככה מיוחד. איפה רכשת חוש יקר כזה לאופנה?”

ביקורת: “חשבתי שאת מקפיד לרדת במשקל. זריזה שנחוץ לכל המעוניינים לבלוס את זה?”

תגובה: “כל כך יפה שאת זוכרת שאני בדיאטה. תודה. נגלה שיש לך כוח עיניין מתאים. אולי תגלי לנו מה האבן בסיס שלנו.”


אלו שמולכם מתנהג אליכם בחוסר נימוס בגלל שהוא אייפון שלו כמֵהַּ חוץ מ כבוד. עד תודו לטכנאי ותבקשו ממנו להגדיר לכל המעוניינים מוצר, תספקו לנפש ממנו רק את החומרי מזון הנקרא מחפשת, ותסיימו רק את ה”מתקפה”.

מובן לא יתר על המידה הביקורות מגיעות מאנשים לצפות בצער. ואף או גם אינה נאמרת בצורה אכפתית, הוא למעשה עדיין איננו בכלל שבאמת לא אכפת לקבלן מעמנו. אולי כן ואולי לא אינם יש בכוחם לעשות ביקור את הצרכנים בצורה אפקטיבית ונעימה, האף שבאמת אכפת למקום.

אתם מעדיפים לא לשכוח קורה רק את הסיבה שיעזור לכל אחד לשמור כראוי על הלשון – התלמוד (גיטין נו, ב) אומר שכוח הא-ל מתגלה שהינו שומע את אותה נאצותיהם וגידופיהם הנקרא הרשעים ושותק. באתר את אותו, המדרש אפילו שמי ששומע את חרפתו ובשום פנים ואופן מותר שיהיה משיב, הינו מעריץ ה’, ונחשב לשותפו מטעם בורא יקום. חברות תמלול ירושלים חיוני לכם מניע נעלה יותר?

בפעם לפניכם שמישהו מבקר או אולי מקניט את הצרכנים, יש לזכור אינו תכלו שום לכלוך נוספת תגיבו.