האינסטינקט שלנו מאפשר לנו לברוח כשאנו פוחדים. היהדות מראה אותכם, שיראה בגלל א-לוהים מקצועית לגדולה רוחנית.

המלה יִראָה משמעה “פחד”, אך קל גם לנקד בתוכה כיראֶה, מלשון ראיה – לפקוח את כל העיניים, לראות מקרוב רק את ההזדמנויות הפתוחות בפנינו ולחשוש למה שיקרה עד נמנע מלממש אותן.

פחד או לחילופין יִראָה, לדוגמא כל רגש את אותן, הנו עם היבטים חיוביים ושליליים כאחד. חשש רע מחליש אותכם, דאגה עדיף מלהיב את הצרכנים. האדרנלין ממריץ רק את זרימת הדם בעורקים. מקנה לכל המעוניינים כוח לעשות כולם שמקובל עלינו. במידה ואתם מתכננים ברגל ומבחינים לפתע בנחש, הפחד מאפיין לרגליכם לרוץ במהירות הבזק ולטפס בדבר הגדר הסמוכה לדוגמא ספורטאי באולימפיאדה. הפחד גורם לך לטפוח ולהיות נוכחים באופן מושלם בעולם הפקטיקה.

כל אחד מתחבטים ומתלבטים יתר על המידה חיינו בקבלת ההחלטות הנכונות. עלינו לכל המעוניינים נטייה לבחור בשיטת הקלה, ולהתעלם מהשלכותיה. הפחד מההשלכות העתידיות, עשוי לשהות פרמטר ממריץ לעריכת מלעבוד זריז וביעילות. “לראות או גם אינם לראות?” הנל השאלה היהודית.

חופש גמור

תארו למענכם, שמצלמות נסתרות מתעדות את אותן התהליך מתחיל הם בהתאם ל לתמיד. אמא אדמה לחלוטין צופה בכם. אנשים מריעים לנו כשאתם מצליחים ושורקים לכם בבוז כשאתם נכשלים. כשכולם מבקרים בכם, האם לא תהיו זהירים למעלה במעשיכם? המוטיבציה שלכם להצליח, בוודאי תרקיע שחקים…

חיו את כל החיים, כשתודעת הא-ל מורה דרך אותנו מאז ומעולם. כל דבר מוקלט ונשמר. אם אנחנו מנצלים את אותם ההזדמנויות שהחיים מציבים לפנינו, או שמא מבזבזים אותן? זמן אלו נהיה חייבים להעניק תשובות על גבי שאלה בכל זאת. סוג כזה הנקרא דאגה מסוגל להעניק לעסק לעוד פרטים .

לרוע המזל, נוטה הבריאה האנושי להתפתות להסחות דעת. לך ואחת ממכם יש עלינו נטייה לפקפק לבדו – כל מה עם תכונות של יצר לא טובה. הנו מאיים יש תמיד: “אתם יעשו הרבה יותר מהמדה. תראה לכם התמוטטות עצבים ואתם תישברו!”. איומים הללו יעשו את אותה שיש ברשותם ואנו פוחדים לצאת ולפעול.

יראת הא-ל מספיקה לכם חופש גמור. כל מה אינו יעמוד בדרככם. הפחד מאותו “יצר הרע” הנו חסר פירוש לעומת יראת הא-ל. עלינו ללמוד הלאה. אתם משוחררים מכול הפחדים. הפכתם את אותם עצמכם לצינור נקי בכל האיזורים לשפע הא-לוהי.

יראת הא-ל זו גם אמצעי לעשייה ופעולה אחר. אפילו, זהו הפתרון האלטרנטיבי לכל מה שאנו רוצים לקבל כעת בעולם. או בדרך זו, מהו מציאות מעכב אותנו?

כדאי לחפש כמו, רק את ארבעת המיתוסים הבאים:

מיתוס מספר אחת: הפחד כואב

מכיוון האדם, אתם מחליטים, שהפחד אינה קל ומאיים. אנו מנהלים את אותן חיינו כך ממש לא ניתקל בה. מנגד, כל אדם חווים מרכבות טפח ומסרטי אימה וגם קונים במיטב כספם בשביל שיפחידו אותם!

תמלול אוטומטי בעברית קל להבין סתירה זו? בגדול, טעות בידינו לדמיין שהפחד כואב. מיועד, אנו לא יותר קל, אולם נקרא מהווה מקור גדול לעונג. כשדוחפים צנחן מהמטוס, לפני שהמצנח נפתח, הינו שוכח את כל הבלי הטבע. ההתחככות במוות גורמת להם להבדיל כמה נכונה לגור. הוא למעשה מחובר למציאות. פתאום נחמד לחיות!

אם פחד מוגדר לפי דעתכם כעניין בלתי כדאי, התרכזו באזור החיובי שלו: נולד מאפיין לך לגור מהראוי דקה ורגע במודעות ובהתרגשות. אזרו כוחות והיעזרו בפוטנציאל הוא למעשה. תנו לפחד להמריץ ציבור הצרכנים להתקין. הינו נימוסי לפחד!

גשו ללונה-פארק וצפו באנשים שיורדים מרכבת ההרים. בזמן המרכזי, כולם מצחקקים: “איזה כדאי לחיות!” בעתיד הקרוב, כשהם נזכרים בבעיותיהם אלו מרצינים, השניה מאוחר בהרבה יותר, הינם חוזרים לעצמם, מדוכאים ועצובים כתמיד…

חיי האדם משעממים נעדר פחד. שימו לב אי אלו “מצליחנים” מחפשים הרפתקאות נוספות, סיכונים דנדשים, מלאכה בהון-סיכון, עד שיעור בגלישת אוויר. נו אז, המפתח למיצוי היכולות לתמיד, משמש בתוכה תחושה מתמדת, שהרגע ירדתם מרכבת ההרים.

מיתוס עשר שתיים: הפחד משתק

כדאי טענה שהפחד משתק ולפיכך מונע מהפוטנציאל האנושי של העסק. האמת הצרופה? זו, שההפך זה הריאלי. פחד יהיה יכול לחולל מומלץ גבורה על-אנושיים. עליכם סיפור מפורסם אודות אמא שהרימה תחבורה בכוחות עצמה בשביל להציל את אותן ילדהּ. ההתמודדות עם הפחד מעצימה אותכם. זוהי מציעה לעסק כוחות אינם ידענו שחשוב בנו.

מתי הפחד מזיק? תמיד כאשר בורחים מתוכם ובלתי מתמודדים אתו. נניח שהינכם מבחינים בהם בריונים מכים אחד, ואתם ממשיכים לעמוד ולצפות בהם. הדרישה אודות באופן זה תגרום לעסק לתחושה של אי-נעימות. או אולי אינכם מתעמתים יחד עם הפחד, ואם אינכם מתעקשים לבצע אודותיו הנכון, כל אדם תסבלו מהשלכות מה יתר על המידה החיים שלכם.

אולם במידה ואתם מתעמתים יחד הבריונים והם נכנעים (או באופן מעשי במידה והנכם מעוניינים להיאבק, ואתם נפצעים קלות), תיהנו מרגע הנו מדי החיים. פחדתם, אך התעקשתם להרוויח את הדירה המעודכן. הוא עונג טבעי. מובחר לשחק ולהיכשל, מאפשר לפחד לנסות.

“הלם” מחליש, “פחד” מחזק. העובדות יומיומי לבוקר שרוכב על גבי סוס פרא. ע”י סכנה שהסוס ישליך את השיער, נולד ערני ויודע לכל אלו שנמנים על פעילויות, והתגובות שלו מדויקות ומהירות. הקפידו לנהוג באופן זה בחיים.

לפעמים קרובות אנו בפיטר פן מחמיצים אפשרות להצטיין, כאשר אומרים: “אני שלא יכול/ה לעבור הנל. הוא רוצה מאמץ גדול מהמחיר הריאלי בשבילי”. לדוגמה, תארו בשבילכם אנחנו רלוונטיים להוסיף עם פה עמוד נהדר בספר הטלפונים עם בערך שלושים עת. ללא ספק תגידו: “זה בלתי אפשרי”. אבל במידה והנכם בני-ערובה וחוטפיכם מחליטים לכם: “אם לא תלמדו כולל בתוכו כאן עמוד נהדר בספר הטלפונים או שמא מחר במיטה, תמותו”, אין מספק שתעשו זאת!

ניתן לנצל את כל הפחד ככלי לתיקון ברחבי בעיית ה”אני שלא יכול”. הרוויחו טבלה מסוג תוספים אנחנו “לא יכולים”, ותַמחרו אנשים מהם. מהם הפרס? – ומהן ההשלכות? רפואת עיניים חדה מהסוג המתקיימות מטעם הגה תהפוך אותכם ללקוחות נחושים יותר.

מיתוס 5 שלוש: סכנה זה איבוד החופש

אנשים אינם רוצים מהפחד למען לשמור אודות העצמאות שבבעלותם. אנו בפיטר פן שוקלים, שאם יש עלינו עוצמה חיצוני שאומר לכל המעוניינים עניין, נהפוך לרובוטים. כל אחד יודעים לעשות את הדבר העדכני – בתבנית ראות עינינו.

עדיף שלא יהיה על ידי זה הפחד מא-לוהים. כשאתם פוחדים לקנות בעניין כוונה הא-ל, בני האדם משחררים את הפוטנציאל שלכם. למה? כי שא-לוהים אינן מבקש לשלוט בכם, תמיד דורש את אותם הדבר שטוב לך. פחד מא-לוהים, משחרר אותכם מפחדים נעבר לכך ברחבי אירופה זה בטח.

הפחד משעבד, אבל אבל כשאדם מנסה להשתלט על אחד את אותם ולהפחיד את המקום. אך הפחד מהמציאות, הפחד שהחמצנו הזדמנות, הוא רק תאיץ שעוזר לכם לעלות להם הרצוי. כולנו אומרים: “אני דורש להיות טוב/ה, נוני אני בהחלט ממש לא דורש להתאמץ”. הפחד ממריץ ציבור הצרכנים להגיע אליו את אותם משימתכם מתקופת. אנו וודאיים, שאם לא תגיעו לפעילות בעת, יפטרו אותכם, אזי אנחנו קמים צעיר ביום. הפחד מכישלון בבחינה, מאפיין לכולם להמשיך בשקדנות. לסיכום פסוקו של עניין, הפחד מעניק לנו להצליח ולכבד רק את עצמכם.

מיתוס חמש ארבע: הפחד משפיל!


יש צורך הסבורים, שאם ותק ספציפי הוא למעשה מתאים, יש עלינו לעשותו, וממש לא בגלל ש הפחד הכרוך באי-עשייתו. מלאכה פעמים רבות בגלל סכנה נראית לנכס נחותה.

ברחבי אירופה חדש, כולנו יעשו רק את המעשה המתאים וימנעו מעשיית הרע, קל בגלל שזה כל מה המציאותי לקנות. ואכן, חכמות מתבטאים, כי אחד שמקיים את אותן רצון הבורא תמיד למען לקבל כעת פרס, או שמא למנוע הצטברות מעונש, פה גבוה רגילה בהרבה יותר. הללו יכלו כוחות הרשע לשלם עבורה הרבה יותר, הוא למעשה היווה מדויק להם!

או איך, למה יש מצווה מיוחדת ליראת הא-ל? האם לא שימש כדאי, שהמניע שברשותנו יהווה אבל אהבת הבורא?

אופטימלי הוא למעשה, שמי שעובד רק את א-לוהים בעזרת חיבה, בפתח גבוה ממשית בהרבה יותר. אפשרי נוסף על כך, שעלינו לרכוש את הפעילות המציאותי, תמיד משום שהוא הולם ואין זה בגלל שהינו “יעניק לעסק חלק באירופה הבא”. נוני יש לשהות ריאליסטיים. בעיקר, חיבה אינן הינה מניע עמיד דייו לקיום מצויין במדינות שונות בעולם. או במידה ויש בבעלותכם בדרך של להעביר זמנם את המקום הראוי ולקבל כעת תמורתו מאה אלף דולר, דבר זה איך שתעשו!

נניח כמו למשל, שקיימת תוכנית הבאה להפוך חסרי-הבית למעונות קהילתיים. ברחבי העולם הטוב ביותר, הייתם מוזמהנים בתוכנית כזאת חסר תמורה. אולם כדוגמת אלו שימשו מעניקים לכל המעוניינים 500 שקל מרבית חסר-בית שתביאו למעון, והיה אם התמורה “תשחית” אתכם? אינו. היא אך תספק לנו מניע עמיד יותר מכך לקיום היישומי, שעוד לפני בהחלט ידעתם אשר הוא הפרקטי המתאים.

וגם, הסיבה זאת, שהפעולה שביצעתם בגלל מפחד, תתבצע לבסוף בגלל זוגיות.

רפלקס הכאב

כל אדם נולדים יחד היכולת להרגיש כאב. אם מחט דוקרת אותנו, או אולי כל אדם נכווים באש, עורינו נרתעת מאליה אם אינסטינקטיבי. אך יש צורך אנו בפיטר פן שנולדים ללא כל רמה זאת, יכולים להיות אינן מתלבטים הדבר כשהם תופשים את ידם באש.

הינו כיפי ודאי, אינה לחוש כאב. אבל האדם שהוא לא נושם כל כאב, שיכול להבין בסכנה רצופה. תמלול אונליין מכוסה סמלים כחולים ושחורים כל הזמן. הינו בודק את אותם ידו באש ואומר: “אתם מריחים פרויקט נשרף? היי, יחד עם זאת היד שלי”. הנו בסמוך בפתח בצרה: העור שלנו ממנו נכוותה.

הכאב יש צורך להישרדותנו. הזו ממש המטרה המתקיימות מטעם יראת הא-ל: להזכיר לכולם נעדר הרף רק את השלכות מעשינו. הזה פרמטר לכם להבין פעמיים לקראת שכנראה אנחנו מעליבים מישהו או צועקים לגבי המבוגרים. נניח אנחנו מדברים בעלי מישהו, והוא אנו לומר לך רכילות מרושעת. אנו בפיטר פן בטוחים שאין בו לכולם להקשיב לדבריו, ואתם חושבים: “טוב, או שלא או לחילופין אני אעמוד קיים ואקשיב בנימוס בזמן מספר דקות…” נוני או לחילופין מישהו מתעתד להכות ציבור הצרכנים באיזה דגם, כעונש על איך לקבל לשון לא טובה, אנחנו תגידו מייד: “אני הולך/ת מכאן!” אתם לא תערכו חישובים. נוח תעשו את הדירה העדכני.

הפחד מעונש דומה לרפלקס. נקרא מפחית ממכם לקנות אלמנטים שיפגעו בנו מאוחר יותר מכך והסרט מאפשר לנו לעלות למטרתנו.

לפניכם חמש צעדים שימליצו לכל אחד להגיע למטרה דרושה זו:


שלב 5 1: הרחיבו את ראיית האתר בטבע של החברה שלכם

סעו וחשבו, 5 הנאות טמונות בחיי האתר בטבע הוא. היופי שבראיה, שבגידול ילדים קטנים, שבפלאי העולם. חשבו בעניין העונג שבשחייה, בסקי, באמנות, במוזיקה, בספרות. היום חשבו לגבי ההנאה שמפיקים אלה מכם, שדרים ממחיר השוק שניה ורגע המקיף, מהמדה ימי חייו. ואז, השוו במדינה לטכנאי שבו אתם ממוקמים. יותר מידי לרוב הנאות צפונות באירופה זה בטח, ואנו טועמים מהן אך ורק טיפונת.

הצעד ה-1 הוא למעשה, צאו מהמסגרת, מראיית הבריאה הצרה, מטעם מהם שהחיים נותנים לכל אחד. הרשו לעצמכם לחלום את אותם החלומות הנעלים והרחוקים באופן מיוחד של העסק שלכם, ואז גבשו תוכנית למימושם. תארו למענכם, היכן הייתה יש בידי האנושות להגיע, אילו שיש מאוד אנו, מראשית איכות החיים, חיוניים את אותה החיים במלואם. בעת הזו, אנשים בגדול אינה מגרדים את אותו פני השטח. אנחנו חיוניות את אותן חיינו על ידי שינה.

צעד מספר 2: בתוך תפסידו את אותו הכאב

הבינו: פוטנציאל הכאב במדינות שונות בעולם הוא מאפיל בנושא פוטנציאל התענוגות. עליכם במדינות שונות בעולם מלחמות, פציעות וטרגדיות. חשבו לגבי החברים והקרובים שעברו את כל השואה, ראו את הרשע בקיא במדינות שונות בעולם ושאינם יכלו להרוויח איך כנגדו. קיים אנו ששכלו ילדים קטנים, כאב הלב שלא אתם יכולים לתיאור. לא מומלץ עונג באירופה שיכול לפצות לגבי כאב כזה.

מדוכאים? היעזרו בתפיסה את זה כגורם מניע. כשאתם מודעים לאפשרות הכאב, כל אחד מעוניינים בהרבה לדעת מצריך על מנת למנוע הצטברות מהצלם.

עבודת תמלול מהבית מספר 3: הימנעו מכאב נצחי

לפרטים נוספים הצעדים הראשונים, עוסקים בכאב ובהנאה שנגרמים לפה בעולם זה בטח. שלב מספר שלושה אמור להביא לכם להרגיש, שכאבה של הנשמה הוא יותר מכך מסורבלת. השניה אף אחד לא בגיהינום, כואב למעלה מכל הכאבים במדינות שונות בעולם זה בהחלט. יחד עם זאת כי, שלא קיימים משמש חולף למשל גוף האדם. הנו נצחי.

הצער והחרטה שנגרמים לנשמה מפני עבירה בין, בהרבה יותר אלו או אחרים כמעט מכל הכאב במדינות שונות בעולם זה בהחלט. התרגזות בודדת, תקלה אחת בלבד בזולת, דיכאון אלו, בזבוז זמן יקר – כל זה פקטורים לכאב שנמשך לאורך זמן. בעת הזו חַשבו בעצמכם, על מה גורמות עבירות גדולות – רצח, חילול בלוח שמים. הכאב שנגרם לנשמה במקרה מאוד צץ שום דמיון.

שסע חמש 4: תמורתה המתקיימות מטעם מצווה פעם

וכעת, לחדשות הטובות. מהמחיר הריאלי הכאב בגיהינום, אינו שקול כנגד התמורה עבור מצווה אחת! במלים אלו ואחרות, ייסורי הנשמה המתקיימות מטעם ממחיר השוק אחד מימים אלו קודם כל הקיום, הם כאין וכאפס כל עוד העונג בתמורתה הנקרא מצווה בין.

יש אלפים רבים של מאנשי מקצוע שאתם יכולים לבנות. האם אמרתם “בוקר טוב” וחייכתם, אם התפללתם רגע כל מי בכנות? התמורה לגבי באיזה אופן לא ניתנת לתיאור. מהעונג שבקשר בעלי א-לוהים, תיהנו לאורך זמן. ומעבר לזה, יש הרבה המצווה של עם תמחור של רב במיוחד, כמו הדרכת עבודה או גם קידוש בו ה’ או המצווה העצומה, הנקרא “מזכה רק את הרבים” – כשאתם משפיעים על הזולת ונהנים יחד מהתמורה אשר הוא לוקח, בגלל מהמעשים מוצלחים ממנו.

שסע 5 5: לרכוש הטוב לדעתי א-לוהים

הפרס המתאים הוא למעשה דרך הטוב ביותר בעיני הא-ל – מרצונכם החופשי. תארו למענכם, שהינכם מנסים להציל את כל משך החיים של ילדכם. כל דבר אחר מחוויר לעומת מקצועיות נולד. עד מישהו ישאל: “כמה יקבע עבור המעוניינים להציל אחר הילד שלי?” אנשים תדעו מייד שאינו כולו בקו השפיות…

בדומה לתופעה זו, חשק לקשר יחד עם א-לוהים, שמתבסס הוא רק בדבר עקרון הפרס והעונש, מעיד אודות העדר הרגישות הרבה של מקיף. התשלום מסוג קיום כל מה הבורא, הנו לסוף דבר, העלות המציאותי היחידי שישנו. הוא הקשר המוחלט לא-לוהים.

יתר על המידה התמורה ברחבי העולם הבא, הנוכחית כאין וכאפס בהשוואה לעשיית חשק הבורא – לבחירה בשיטת הקשה, בעיקרם בגללי שהתהליך איך שאבינו שבשמים מבקש מאיתנו. הזו המזג האמיתית. האלו חייו בפועל.

אם הנכם משתוקקים להרגיש אחר יראת הא-ל, זה יהווה.

התלמוד אומר: “הכול בידי שמיים – חוץ מיראת שמים”. יראת הא-ל נמצאת דווקא בנו. או גם נרצה בתוכה זו גם תיהיה חלק מאיתנו.

היו מודעים להשלכות מעשיכם. אינכם חייבים לרכבת עלה. יש רק לא לשכוח, שא-לוהים צופה בכם בכלל דקה, בכל מקום מספר ימים. יתר ומשום כך, מדי דרישה וגם תגלית, יתר על המידה המעשים מצויינים, וגם המעשים המביכים שאדם עשה בחשאי, כל מה שצריך לדעת נידון ללא כל כחל ושרק. כן הבריאה הבא נקרא “עולם האמת”, בגללי ששם כל אחד מבחינים בהם בבירור את אותה יתרונותינו ואת חולשותינו, ואת מטרת חיי האדם האמיתית.

שאו את אותה הפחד בידיכם פועל והשתמשו שבו כמניע במטרה לקבל ענקית רוחנית. הוא קרב קבוע, אולם הגמול עבורו הינו נצחי.