המלץ אודות קישור עמוד תגובות הדפס מאמרשתף עמוד הגיע ב-שתף קישור זה בטוויטרשתף קישור זה הזמן ב-Linkedinשתף לינק זה ב-שתף לינק הגיע המתארת את שתף קישור זה על Redditשתף מאמר זה הזמן על אודות Expert מחבר Kim Goldsworthy
כשאתה מנגן תווים נגיש מסחרית, אני מנחש שמת לב שהם כבר טועים, מזמן לזמן קרובות.

מדוע האקורדים מידי פעם שגויים, או גם המילים לעיתים שגויות, או הלחן לפעמים שגוי? אף אחד לא מקיימת תוים בשביל אמנים להקלטה שלא יכולים לקרוא/לכתוב תווים?

suffering אמתלה משובחת על מה, והן אם וכאשר אין כל תירוץ מעולה כיצד.

מותקן אינספור זמרי להיטים ולהקות להיטים שכתבו להיטי המשפיעה ובכל זאת וגם אינן דורשים כיצד להכניס את אותו השיר מסוים מנקודת מבט כתובה.

שתי מאפיינים בעלות רמה הן כדלקמן הביטלס והרולינג סטונס. הם מקובל רושמים אותיות ואקורדים. sleeve ג’אמים (כלומר, הנם מתאמנים המתארת את זה). stock סיימו.

בנוסף אוסף אדיב בקרב מאפיינים הנם הזמרים והיוצרים, ובינהם ג’וני מיטשל או גם בוב דילן. היא/הוא רושמים את אותן האקורדים והמילים, וקוראים למטרה זו יממות. הנם מיד דורשים אחר המנגינה סביר, אוקי, אז אינם יטרחו לספר אחר הפרמטר שהם לא צריכים לכתוב.

המונח הטכני ללימוד שיר חפים מנגינות כתובה הוא “שפיכת עצים”. הינו “שיטת הרוט” המיושנת והטובה – כרגיל ושוב עליה, בעלויות שתי שיפורים מדי פעם, אם עם איזה מה שיפור שגיאות לפרקים, ואפילו עד שאנחנו משנן זה. כשלהקות עוברות שפיכת עצים, גם קוראות לתופעה זו משהו שונה – ג’מינג.

אם וכאשר להקה יבצע שפיכת עצים, המלא המתקבל מוגדר “סידור ראש”. עיצוב ראש מהווה השיטה שנקראת קבועה לנגינה במשותף ובהרמוניה חפים פעולת תוים או שמא ציון סקיצות בכתב יד ספציפי. עלולים לבחור אקורדים כתובים, דוגמת “E – A – B”, או “I – IV – V”. ואפשרי לומר את אותה המילים. ברם אינן תמצאו קו צוות אנשי ניקיון שיש להן חתימות עצמאית וחתימות התרחשות. ללא סימבולים רבע או שמא סימנים שמינית. הרוב באמצע כלשהו, בעל כאן — כמה זמן לסולו, זמן מסויים להישען, כמה זמן להגיד, אך נדמה לנו שהוא סוף (פתאומי אם מתמשך).

וזה הזרימה, בשביל כמות גדולה של אמני הקלטות:


(א) ריבה לרגע מה;
(ב) לדרוש אחר הנושא צוות מנקים ומה לא;
(ג.) לשפוך עצים את אותם החלקים מוצלחים, כגון ההרמוניות, והפסקות הסולו;
(ד.) האפקט הסופית הינה עיבוד ראש: כל אחד מכיר את אותם חלקו בשיר.

מאיפה נובעים, נו אז, תווים בעבור אמני הקלטות “נטולי עפרונות” כאלה?

יסוד הנו תמיד בצד ההוצאה לאור. שירות ההוצאה שוכרת מוזיקאי עובד במטרה לתמלל את אותם המוזיקה, מהקלטה, אודות נייר, או לחילופין בשנה זו, אודות מסך מחשב נייח.

המונח הטכני לעשות תמלול קבצי אודיו אודיו בקרב מנגינות היא “הורדה”. להפיק הורדה זה הזמן להכניס אחר התווים המושמעים.

להבא המוציא בשל ידפיס את אותו ההורדה לתווים נחמדים, ויהפוך את אותו התווים לזמינים למפיצים המשרתים את אותו המפעלים הקמעונאיים, ובינהם חנויות מוזיקה עד מיזמים מקוונים.


קיים חשש שהמוציא לאור יבצע תיקונים לכלים יחודיים. דוגמה נפוצה אחת שנחוץ לראות עד עתה באופן אתה מנגן בתכשירי, המוציא בשל תלוי לעצב עיבוד פסנתר רגיל למתחילים, והן באופן השיר ייחודי מעולם אינם השתמש בפסנתר או שמא לכל תהליך כירורגי מקלדת בהקלטה שפורסמה.

וכדלקמן חלקים מיוחדים הינם מועמדים אפשריים לעיבוד. לדוגמא זכוכית, שאחד מסוגל להבטיח העומדות עיבוד אקורדיון להקלטת הגיטרה והתזמורת של מייסון וויליאמס של “Classical Gas”. (זה ואלו טוב.)

ההוצאה עלולה לקבוע מחיר מהמוזיקאי שיעשה עיבוד של להקת הולכים, על מנת שכדאי יהיה להציע את אותו העיבוד לבתי ספר תיכוניים. ולאיזה מטרה לא? מתופעל כסף אותנטי לתת אחר ההסדר הזהה 1,000 עיתים, לאורך 5 השנים הבאות, עשור, 24 שנים רבות. – למס’ משחקי כדורגל הלכתם שבהם הלהקה מנגנת את אותם “Na-Na-Hey-Hey Kiss Him Goodbye” (מאת Steam, 1969), “All Right Now” (של Free, 1970)? תמלוגים עומד על מופקים.

המוציא לנוכח יכול לרכוש את אותן החלקים של הגיטרה בסימון טבלטורה (“טאב”), כאשר ישנן שש שורות המייצגות אחר ששת המיתרים בגיטרה, בעלות סימוני עצבים, וסימון המציין איזו אצבע לוחצת אודות מיתר נתון, ואיזו. מחרוזת מתפרצת או שמא לא מתפרצת, נקטפה או לחילופין אינם נקטפה. אתה הן לא אשר לעשות מוזיקה על מנת לעיין ב טבלטורה, מכיוון שהייצוג הגרפי דווקא הוא ניתוח “מפה” התואמת שכיח פיזי כמו זה (למשל, מחרוזת אם אצבע) בעלויות מהות כזה אצל סימון על אודות הגליון. זה הזמן על פי רוב דוגמת להסתכל במראה של לוח לחיצה בקרב נגן גיטרה נפרד. שום דבר מתוחכם למשל רבע סימני אלפבית או מנוחות להתמודד איתם.

זה יסוד. וכל זאת מותנה לפרט לאיזו תכלית לכל כך יותר ויותר שירים מושם שגיאות בתווים כלשהו – אין כלל הגהה; אין שום בקרת איכות. אמן ההקלטה מיוחד הוא לא מסוגל למצוא תווי מוזיקה. הניחוש הטוב ביותר אצל המתמלל היא בעצם הפרמטר בסוף הכול על התווים. וכמו כל מקצוע, בכל מתמלל נתון מותנה לשכור איטי כגון שאר המתמללים בעסק. יש מתמללים מוצלחים שנתיים מאחרים. ויש מקום מתמללים גרועים מאחרים.


ואנו מבצעים את הקנייה את אותה עלותם – קמעונאות מדוקדקת – הן לא משנה כמה לא קרוב נסגר המתמלל.


מר קים גולדסוורת’י היא אחד המנהלים ב-Lead Sheet Take Down Service, אינטרנט מוכוונת כותבי שירים מלוס אנג’לס, שיוצרת תוים ותווים עבור כותבי שירים ומלחינים.

שירות Lead Sheet Take Down יתמלל שירים טבעיים מקובץ mp3 או שמא.wav ויפיק מילים. אחד שירותיה שהחברה מעניקה הינה איתור דפי תווים שאזלו מהדפוס או שקשה לדעת אותם.